FOKUS

  Röportaj 3  / Soru-Cevap // @Sedaİnanbak

PAN DŌ RAMA?

-Yönetmen;
Yapay Zekada' kalmıştık en son.. Olumlu bakıyorsun ve gelişmesini destekliyorsun. Biraz daha açarmısın Nasıl olmalı? 

-Me;
Evet...
'Düzenlemeler Yapmak Gerek'
demiştim bende. Aklımdakileri biraz açabilirim sanırım..
  Kafam karışık biraz, aklımda sorular dönüp duruyor ve gelecekle ilgili endişeler taşıyorum. Daha öncede söylemiştim benim için ''Sınırlarım'' önemli ve Süprizlerden hoşlanmam:)) (önceden bilmek isterim ve kontrol etmek isterim)
Yani insanız mahremiyet alanlarımız var.. Bunları korumak gerek. Hani derler ya 'Sınır Namustur' işte böyle birşey.. Yani düşünsenize Uzaydan görüntülendiğimiz bir çağda yaşıyoruz ve biz İnsanız görünteleyenlerde insan! 
TANRI değil.. 
yani bütün özel düşünceleriniz ortada, korunmasız.. kendimi nasıl koruyabilirim diye düşünüyorum böyle bir ortamda.. Dediğim gibi çok pozitif katkıları var onlar ayrı bir makâle olur Ama; endişelerim de var.. 
Ve ucu açık sınırsız bir derya.. düşünsenize aynı kanalı kullanan üst komşunuz sizi görüyor yani duyuyor.. yani gözlükleri var! Benim yok!!
aklınızdan onun hakkında yüzüne söylemek istemediğiniz bir şey geçiriyorsunuz ve o bunu duyuyor.. Uvvvvv :)) fırtına kopar..:D ! En basit örneği verdim ve bu örnekler devleşebilir bir gün ve ruhsal maddesel çöküşümüz olabilir!!...

-Yönetmen;
Ne önerirsin peki? Bir önerin var mı?

-Me;
Bir sorum olabilir bu konuda; ilgili mühendis ve üreticilere?
Nasıl korunabilirim?
-mesela 'Elon Musk' uzaya attığı uydulardan bizi çipledi diyelim ehehee:)) çiplendik varsayalım, sonra ne olacak? Sınırlarımızı nasıl koruyacağız.? Mesela şu anda bile bir çok üretici firma bu uygulamaları insanlara pazarlıyor yüksek paralara ve o insanlar muz cumhuriyetine düşmüş maymunlar gibi ormana saldırıyor! Bunun nasıl önüne geçilecek? Ben savunmasız yalnız bir kadınım! Kendimi böyle bir saldırıdan nasıl koruyacağım?....

Yönetmen;
Haklısın..! Bu konu da üretici yazılımcı firmaların esnek davranması ve kişilerin bireysel ihtiyaçlara göre gelişimler ayarlaması gerekir.. sana katılıyorum..

Me;
Teşekkür ederim..
Mesela ben bir fikir geliştirdim kendi adıma... diyelim yapay Zeka herşeyi kopyalayıp kendi Algoritmasına kaydediyor dimi? Tıpkı bir hesap makinesi gibi bize sonuçlar veriyor.. yani net! 2x2=4 gibi.. Ama!; insan kalbi ruhu ve zihniyle böyle işlemiyor daha katmanlı çözümlenemez değişken akışkan varlıklarız bizler.. yani yapay zekanın bizimle uyumlanabilmesi için düşüncelerimizi filtreden geçirip öyle firmalara pazarlaması gerekir! Yoksa filtresiz bilgileri insanlara yutturursan düşünsene safra taşlarından patlarsın!! böbrek taşı hamam taşı ne olsa var:)) Bence en önemli şey FILITRE
İnsanlar suyu içmeden önce filtreden geçiriyor çünkü içindeki yabani zararlı maddeler insan sağlığına zararlı.. Bizim zihnimizde atık sulardan oluşuyor bir nevi doğa gibiyiz.. Teknolojinin de bizimle uyumlu olması için düzenleme şart.. daha önce söylediğim gibi mahrem alanlarımız var kendi halimize çekildiğimiz. Iste o anlar sinirli olabiliriz, duygusal olabiliriz, nefret edebiliriz.. bu alanlar bize kalmalı! Yani o anlara set çekilmeli ve filitreler uygulanmalı...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HAYAT ENERJİ HATLARI

Görüşlerim-Röportaj 1